Thuis basis Brusubi - Reisverslag uit Brusubi, Gambia van Gerrit Marskamp - WaarBenJij.nu Thuis basis Brusubi - Reisverslag uit Brusubi, Gambia van Gerrit Marskamp - WaarBenJij.nu

Thuis basis Brusubi

Door: Gerrit Marskamp

Blijf op de hoogte en volg Gerrit

26 Maart 2012 | Gambia, Brusubi

Zo, alweer een blog en nog wel redelijk onverwacht en ook niet vanuit Senegal. Ik weet dat veel mensen Erik’s blog en die van mij volgen, dus ik verwijs daar dan ook maar deels naar;(zie erikvdh.waarbenjij.nu)

Kortom, we zijn twee dagen in Senegal geweest en zitten nu op onze thuis stek; homebase Brusubi, de enige die dit wel kon waarderen was mijn vriendin. Voor Erik was het; aanlopen tegen een bepaalde grens, een soort combinatie van een onveilig/ onbehaaglijk gevoel en het totale gebrek aan energie. Erik moest onverwijld terug en aangezien we als team opereren en het voor Dawda en mij out of the question was, om hem ergens te droppen, zijn we met zijn allen nu terug. Daarbij spelen voor mij iets andere dingen, waar ik eerst eens een ernstig gesprek moet voeren met belanghebbenden, want voor mij is de koek op een andere manier op.

Dat neemt niet weg dat we, Dawda en ik, maandag proberen weer in Senegal te komen. We willen minimaal wat dingen afwerken die we van belang achten. De motivatie is; (mede door Dawda aangegeven, want ik zat even ernstig te twijfelen) dat we het voor degenen doen, die het verdienen; de plaatselijke bevolking en dat we de andere toestanden maar even helemaal negeren. Volgens de laatste info zijn de grenzen gewoon open (zondag 25 Maart verkiezingen) en zouden we kunnen reizen. Eerste pleisterplaats is Baïla, om daar het lokale schooltje van de nodige hardware te voorzien. Het schooltje vormt voor mij één van die dingen die mij een paar jaar geleden deden besluiten om bezig te gaan met educatie en Linux in Afrika. Aminata, de juffrouw, gebruikt de software namelijk wel, ondanks haar beperkte kennis. Helaas is door plaatselijk geknoei een computer helemaal nooit geplaatst en zijn er intussen 2 anderen defect.

We kijken te zijner tijd of er nog ruimte is voor plaatsing van een/het internetcafe, dan wel in Zichuinchor, of anders op een andere plaats. Er moet nog een demonstratie naar het Frans worden omgebogen en er zijn nog wat andere dingen af te werken en dan gaan we terug naar Brusubi.

Later kom ik wel terug voor eventuele “losse eindjes” en wil ik vrienden in Abene op hun campement bezoeken, samen met mijn vriendin.

Groeten Gerrit

  • 28 Maart 2012 - 05:58

    Riny (kw1c):

    Hallo gerrit,

    Mooie plaatjes ,mooie verhalen te mooi om dit hier te lezen.
    Tot snel Riny

  • 28 Maart 2012 - 06:33

    Hans:

    Dat klinkt behoorlijk heftig Gerrit, maar ik kan mij de reactie van Erik wel enigzinds voorstellen. Als je daar komt om een internet café op te zetten, en er is tot op heden nog niets aan gedaan van hun kant!. Maar ik heb begrepen dat alle motivatie weer op een goed pijl is, en maak er een leuke tijd van allemaal.

    Vr.gr. Hans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gerrit

Hallo, ik ben Gerrit Marskamp. Sinds 2010 reis ik regelmatig af naar Gambia en Senegal, intussen al meer dan 15 keer. Ik begeleid daar meerdere leer en ontwikkel projecten op gebied van Ict en andere hardware en via Timloto ook automotive leer projecten. Alhoewel het nooit de bedoeling was, om daar een relatie te beginnen, ben ik dus sinds Juli 2012 getrouwd met Jabou. Zij woont daar en zal op wat bezoekjes in Europa na, (tot op heden nog nooit gelukt) daar waarschijnlijk ook wel blijven wonen. Ik probeer zoveel en zolang mogelijk, telkens daar te zijn, dat ligt dan voornamelijk aan mijn inkomen. Uiteindelijk hoop ik ooit mijn oude dag met mijn gezin daar door te brengen.

Actief sinds 04 Feb. 2012
Verslag gelezen: 377
Totaal aantal bezoekers 150076

Voorgaande reizen:

15 Februari 2012 - 10 Maart 2017

Gambia/Senegal jaren 2012-2019

Landen bezocht: